اخبار بین المللی
شماره: 1899
1391/08/18 - 09:34
استفاده ازسلول های بنیادی آلوژنیک در کاردیومیوپاتی ایسکمیک

این محققان دریافتند که بروز عوارض جانبی جدی طی یک سال، در گروه دریافت کننده پیوند آلوژنیک 33.3 درصد و در گروه اتولوگ 53.3 درصد بود و هیچ واکنش ایمنی قابل توجه در اثرتحریک سلول های بنیادی آلوژنیک دیده نشد.

 

 
به گزارش بنیان به نقل از doctorslounge ، با توجه به دو مطالعه منتشر شده در مجله the American Medical Association،  پیوند آلوژن سلول های بنیادی مزانشیمی (MSC) مشتق از مغزاستخوان برای بیماران مبتلا به کاردیومیوپاتی ایسکمیک (ICM)، روشی ایمن است و تزریق سلول های تک هسته ای مغز استخوان (BMC) به بیماران با افزایش انفارکتوس میوکارد (STEMI) پس ازتزریق زیر پوستی درعروقی ( PCI) هیچ تاثیری بر بهبود عملکرد بطن چپ ندارد.
دکتر Joshua M. Hare و همکارانش ، از موسسه سلول های بنیادی میامی، پیوند آلوژن و اتولوگ سلول های بنیادی مزانشیمی را در 30 بیمار مبتلا به اختلال کارکرد بطن چپ ناشی از کاردیومیوپاتی ایسکمیک را با هم مقایسه کردند. این محققان دریافتند که بروز عوارض جانبی جدی طی یک سال، در گروه دریافت کننده پیوند آلوژنیک 33.3 درصد و در گروه اتولوگ 53.3 درصد بود و هیچ واکنش ایمنی قابل توجه در اثرتحریک سلول های بنیادی آلوژنیک دیده نشد.
دکتر Jay H. Traverse و همکارانش ، از موسسه قلب مینیاپولیس در بیمارستان آبوت نورث وسترن نیز یک کارآزمایی بالینی شامل 120 بیمار مبتلا به STEMI با اختلال عملکرد بطن چپ پس از PCI اولیه را که تزریق داخل عروق کرونر سلول های تک هسته ای مغز استخوان یا دارونما را در سه یا هفت روز پس از PCI دریافت کرده بودند، انجام دادند. این محققان دریافتند که طی شش ماه هیچ افزایش قابل توجهی در پمپاژ خون بطن چپ در گروه BMC درمقایسه با گروه دارونما وجود نداشت و هیچ اثردرمانی قابل توجهی نیز درعملکرد منطقه ای بطن چپ در انفارکتوس دیده نشد. 
Traverse گفت: به طور کلی، تزریق BMCs در سه یا هفت روز پس از STEMI و PCI اولیه اثری بربهبود بعدی عملکرد بطن چپ طی شش ماه در مقایسه با دارونما وجود نداشت.
پایان مطلب/
 
©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved